“Creatief, origineel en resultaatgericht”, deze drie woorden vormen samen de sleutel tot het succes van Blue Webmedia, aldus Martine van der Haven-Laros. Als eigenares van dit online marketing bedrijf is zij dé mastermind achter eenkadovoor.nl, maar hoe kwam het idee tot stand?

Stevige ondergrond

Moeder van twee én die-hard onderneemster, Van der Haven-Laros staat stevig met beide benen op de grond. Toch had de eigenares vroeger moeite met het kiezen van een beroep:  “Ik was vijftien en dan moet je een keuze maken. Ik vond reizen leuk,  vandaar dat ik begon aan de opleiding toerisme.”

Na haar opleiding heeft zij een tijd voor de administratie van Peter Langhout Reizen gewerkt, maar met de branché tourisme doet de eigenares inmiddels niks meer. Reizen blijft voor haar een passie, zo vertelt ze vrolijk dat zij op haar zeventiende in Amerika au pair is geweest.

Keerpunt

Vol passie vertelt Van der Haven-Laros hoe eenkadovoor.nl tot stand kwam. “Ik was in 2003 drie keer ceremoniemeester voor bruiloften”, begint ze. “Ik ging googlen op liedjes en andere dingen die je voor het bruidspaar kan doen, maar ik kon niks vinden.” Dit was een keerpunt in haar leven.

De eigenares lacht mij toe wanneer zij verder vertelt. “Ik wist dat ik websites kan maken en dacht ‘dit ga ik gewoon doen!’” Haar eerste website, gefeliciteerd.net, richtte zich op muziek, gedichten en andere dingen voor bruiloften. Toen zij in 2005 door Tradetracker leerde de onderneemster over affiliate marketing, waarmee zij geld kon verdienen met haar website. In 2008 nam Martine ontslag bij haar baan en werd gefeliciteerd.net vervangen met eenkadovoor.nl.

Dé toekomst

Vandaag is het idee achter eenkadovoor.nl tien jaar oud.  Ze vindt het belangrijk dat een stagiair zich onderdeel van het team voelt en niet ‘een stagiair bij’. Werken met stagiairs vindt zij inspirerend. “Je leert veel andere visies”, vertelt de eigenares enthousiast. Ondanks dat zij nu tien jaar aan hetzelfde idee werkt, verveelt zij zich niet. “Het blijft een uitdaging om cadeau’s te vinden, omdat je de wensen van de klant moet vervullen. Daarnaast is het voor mij niet alleen mijn werk, maar ook een grote hobby.”

Haar sublieme ideeën en lading aan creativiteit staat binnen haar vriendenkring enorm bekend. “Ik kan écht niet met bloemen aankomen op een verjaardag, dat wordt niet van mij verwacht”, grapt de onderneemster. Zij heeft veel toekomstplannen voor eenkadovoor, zoals een app en de hoop naar het buitenland uit te breiden. Maar Van der Haven-Laros maakt om de toekomst zich geen zorgen, want mensen worden volgens haar luier. Die kunnen door middel van webshops namelijk in korte tijd meer winkels afgaan. “Online shoppen is dé toekomst”, vertrouwt zij mij toe.

Leave your vote