Voetbal is een bekend sport bij jongens en ook steeds  meer meisjes doen eraan. Iedereen kent vast wel het tafelvoetbal, dit is een soort kleinere versie ervan. Desktop foosball is het ideale cadeau voor iemand die gek is op voetbal en nergens anders aan kan denken. Hiermee kan je namelijk tijdens je les of op kantoor spelen.

Inhoud Desktop foosball

Dit spel is bedoeld voor 2 spelers. Het komt met 2 potloden waarvan de ene potlood een oranje speler heeft en de andere potlood een blauwe. Er zit een voetbal bij die ook te gebruiken is als gum. Het heeft ook 2 goals zodat het echt leuk op voetbal.

Verschillende spellen

Eerst  maakte ik een paar opdrachten met de potlood die trouwens heel fijn schrijft. Daarna zette ik de goals op en teste het spel uit. We speelde het voetbalspel waarbij één persoon de keeper was en de andere persoon moest proberen te scoren. Als er 10 doelpunten waren gemaakt, draaide het spel weer om en moest de ander persoon keepen. Dit deden we 2x daarna gingen we door naar een ander spel. Hierna speelde we het spel waarbij je omste beurt in het doel moet staan en de ander moest natuurlijk proberen te scoren. Degene die als eerst 10x gescoord had heeft gewonen. Om het nog leuker te maken deden we er een kleine prijsje bij de winnaar kreeg een chocolade bonbon. Bij echt voetbal krijg je ook een prijs dus waarom hier niet?

Afleiding

Nu vraag je je vast af of het wel zo’n goed idee is, een spel voor tijdens de les? Het is dus helemaal geen probleem. De verschillende spelletjes die je hiermee kan doen duren niet heel lang. Je bent dus geen uur bezig met de desktop foosball en het zorgt niet voor afleiding van het echte werk dat nog moet gebeuren. Wij waren ongeveer tussen de 5 en 10 minuten kwijt per spel. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om gewoon in de pauze te spelen.

Leave your vote