Wow, wat een verrassing! Gewoon op een maandag tijdens de lunch; “Oh ja, we hebben nog een kado’tje voor je!” Mijn mond viel open van verbazing toen ik zag wat het was; een mooi vriendenboek, gemaakt door alle (oud) collega’s! Ik vertel je graag wat ik er verder van vind!

Verrassing

Sprakeloos, ja, het gebeurt niet vaak maar dit keer was ik het echt. Tijdens de lunch kreeg ik mijn kado, wat heel mooi ingepakt was. Ik had wel gelijk door dat het wel eens een boek zou kunnen zijn, dat formaat verraadt natuurlijk een hoop. Maar dat het een vriendenboek zou zijn, nee, dat had ik niet geraden!

Het boek is mooi, net een fotoboek met een mooi glanzende kaft. Op de voorkant staat het logo van eenkadovoor met de tekst ‘Het grote boek van eenkadovoor.nl’. Een beetje zoals het Grote Boek van Sinterklaas, waar alles over iedereen in staat. Het vriendenboek is ook groot en als ik het even snel door blader zie ik duidelijke en mooie foto’s van iedereen die het heeft ingevuld. Superleuk en ik wil maar een ding; lezen wat er in staat!

[bctt tweet=”Superleuk en ik wil maar een ding; lezen wat er in staat!”]

vriendenboeken1

De inhoud

Met zn allen beginnen we het boek door te nemen, leuk eigenlijk had niemand het nog goed ingezien. We hebben er ook een kleiner formaat boekje bij gekregen van Vriendenboeken.nl; handig; want nu kunnen we wat meer op onze gemak naar het boek kijken. Als eerste lees ik het voorwoord; superlief! Ik werd er best wel een beetje stil van en het is fijn om te lezen dat je gewaardeerd wordt, ook al weet je dat ergens best wel.

Al die collega’s

Het is echt heerlijk om alles na te lezen! Bijvoorbeeld het stukje van Jolanda, die vertelt over haar gekste herinnering bij eenkadovoor;  ‘Sumo worstelen met Martine’. Haha, dat klopt, dat was geweldig en zou ik alweer bijna vergeten zijn! Cynthia vertelt dat haar gekste en leukste herinnering het kerstdiner zijn; ook helemaal waar! Door de antwoorden te lezen denken we met collega’s die er bij waren weer even terug aan die leuke tijd! En met nieuwe collega’s beginnen we gelijk te brainstormen over het nieuwe kerstdiner; want dat moet er natuurlijk wel weer komen!
Vooral de vraag over de grappigste herinnering levert mooie verhalen op; zo schrijft Desley: “Mijn interview met jou en de running gag (huisvrouw!) die hiermee is ontstaan. Ik word er nóg op aangesproken door het stagebureau!” Ja, dat is iets wat alleen insiders begrijpen 😉
Ook Elisa heeft natuurlijk de vragen ingevuld en haar gekste herinnering: “Ik denk dat ik best veel gekke dingen heb mee gemaakt hier, maar het gekste was het zien komen en gaan van stagiaires en alles erom heen wat we met hun hebben mee gemaakt” Hihi, dat is helemaal waar! Ook staan er superleuke foto’s bij; die roepen ook leuke herinneringen op. Het boek is een feestje om te lezen!

IMG_7610

Heel compleet boek

Het is echt genieten, het lezen van het boek, en iedere keer als ik een pagina omsla is het weer een verrassing wie of wat er komt te staan! Maar het vriendenboek is ook heel erg compleet, zo zitten er ook een aantal foto pagina’s in. Zoals een pagina met groepsfoto’s en een pagina met een beurs waar wij gestaan hebben. Er zit ook een sfeerpagina bij, van working lady,  die goed bij mij past. Aan het eind van het boek zit er nog een pagina bij met het jaaroverzicht van 1978, mijn geboortejaar. Leuk om te lezen!  Zo leer ik dat we in de finale van het WK voetbal verliezen van Argentinie en het er in “de Kuip” het eerste popconcert wordt gehouden, van Bob Dylan om precies te zijn. Ook staan er verjaardagen op van mensen die ook in 1978 geboren zijn. Ashton Kutcher bijvoorbeeld, Glennis Grace en Eva Jinek. Sommige namen leveren leuke discussies op , omdat mijn collega’s bijvoorbeeld dachten dat iemand veel jonger of juist ouder zou zijn!

IMG_7616

Een kado om stil van te worden

Echt, beter kan ik het niet omschrijven; een vriendenboek is een kado om stil van te worden. Om er vervolgens met heel veel plezier met anderen in te kijken en van te genieten! En dan maakt het echt niet uit voor welke gelegenheid je het kado maakt; het is altijd leuk om zulke dingen terug te lezen! Het feit dat mensen de moeite nemen om zo’n mooi boek samen te stellen; dat is misschien nog wel het mooiste kado!

Benieuwd hoe het samenstellen van het vriendenboek gaat? Dat lees je hier.

Het feit dat mensen de moeite nemen om zo’n mooi boek samen te stellen; dat is misschien nog wel het mooiste kado!

Leave your vote